Friday, June 10, 2005

Μακεδονικά...

Διάβασα ένα πάρα πολύ ωραίο blog ( http://mikro.blogspot.com ) με θέμα τη Θεσσαλονίκη...Και με έπιασε το παράπονο...
Όχι για τη Σαλόνικα...όχι για τους ανθρώπους εκεί πάνω...αλλά για όλους τους υπόλοιπους!
Εμπειρία...Λέω σε κάποιον ότι είμαι από τη Φλώρινα και γυρνάει και μου λέει:Τώρα θα πρέπει να χαίρεστε εκεί πάνω...Αποκτήσατε ανεξαρτησία και ονομάζεστε πλέον Μακεδονία...Αλήθεια, χρειάζεστε διαβατήριο?Δεν απάντησα αμέσως...Τον λυπήθηκα...Ήταν και αναρχικός τρομάρα του!!
Τι να του πω?Τι να του εξηγήσω?Να τον βρίσω?Να τον χτυπήσω?Έφυγα κοιτάζοντάς τον με ένα βλέμμα που τον έκανε κομμάτια...Κατάλαβε...Την άλλη μέρα μου ζήτησε συγγνώμη...Και του απάντησα το πολύ απλό ότι αν κάτι ξέρουμε να κάνουμε εκεί πάνω στα σύνορα είναι να συγχωρούμε και να τους αγκαλιάζουμε όλους...
Γιατί όλος αυτός ο ιδιόμορφος ρατσισμός...?Γιατί?

4 comments:

J95 said...

Κοίτα, μπορώ να σου πω μαλακίες για να νοιώσεις καλύτερα ή μπορώ να σου πω τη γνώμη μου: η γνώμη μου είναι ότι δύσκολα θα βρεις περιοχή με μεγαλύτερο ποσοστό κομπλεξικών γύρω από την ελληνικότητά τους από τη Μακεδονία, and for a good reason γιατί ελάχιστοι κάτοικοί της (όχι παραπάνω από 10%) συμπληρώνουν τα κριτήρια "αυθεντικής ελληνικότητας" που βλακωδώς επιβάλλουν οι εθνικοί μας μύθοι για όποιον θέλει να αισθάνεται ισότιμος πολίτης αυτής της χώρας.

Κοινώς, λίγο διαφορετικά να τα είχε φέρει η ιστορία και θα ήσασταν είτε ακόμα στην Τουρκία (αλλά με πολύ διαφορετική εθνική συνείδηση), είτε πολίτες της ανεξάρτητης (Σλαβικής) Μακεδονίας, φυσικά κατ' ευθείαν καταγόμενοι από το Μέγα και εχθροί των σφετεριστών Ελλήνων. Αυτό βέβαια ισχύει με τον έναν ή τον άλλον τρόπο για όλη τη χώρα, όμως στη Μακεδονία ο εξελληνισμός (εννοώ: η εγκατάσταση ελληνικής εθνικής συνείδησης στον πληθυσμό της) είναι πολύ πρόσφατος και όλοι θυμούνται κατά βάθος την αλήθεια.

Κατά τη γνώμη μου, αν η ελληνικότητά σου είναι τόσο εύθραστη που να απειλείται, να μειώνεται και να μπαίνει σε θέση άμυνας από ένα αποτυχημένο αστειάκι, αυτό είναι κυρίως δικό σου πρόβλημα. You're a happy girl και κάθεσαι και ξενερώνεις με αστειάκια σε βάρος της (μόνο στα πιο τρελλά μας όνειρα) δήθεν τρισχιλιετούς ελληνικότητας όλης της Μακεδονίας.

Αν είναι έτσι, να πέσω κι εγώ να πεθάνω που ο ένας παππούς μου είναι αρβανίτης (και ΔΕΝ πρόκειται για χαμένη Δωρική φυλή!), η μία γιαγιά μου από φράγκικη οικογένεια της Ηλείας και οι άλλοι δύο πραγματικά τρέχα γύρευε.

Ttallou said...

Εγώ πάλι η μαλακία που μπορώ να σου πω είναι πως δεν πρόκειται για "μακεδονικό στερεότυπο", αλλά για πανελλαδική άγνοια γεωγραφίας: Λέω σε κάποιον πως είμαι -και- από Μεσολόγγι και λέει: "Μεσολόγγι; Πελοπόννησο είναι ή Ιόνιο;"...

S G said...

θα μπορουσε βεβαια κιολας η Μακεδονια να ειναι κατι σαν την Βοσνια, αλλα με την καλη εννοια. Να'χει Ελληνες, Τουρκους, Αλβανους, Βουλγαρους και λοιπους Σλαβους σε μια χωρα.

βεβαια οποιος εχει παιξει παιχνιδια στρατηγικης ξερει οτι η πιθανοτητα η Μακεδονια να εμενε ανεξαρτητη ειναι μικρη. Ειτε καποιος θα την ετρωγε απο κατω (εμεις) ειτε απο πανω (Βουλγαρια, Τουρκια).

Παντως τι να πω, ευχομαι ναρθει η στιγμη που οι Σαλονικιοι να ειναι τοσο ευημερωντες, χαλαροι και χαρουμενοι γειτονες με τους Βορειους, που να μην τους νοιαζει η καταγωγης τους και η ιστορια τους. Το παρον μετραει, γιατι μονο για αυτο φταιμε εμεις, μονο αυτο καθοριζουμε εμεις...

Revekka said...

Ξέρεις ποιο είναι το θέμα j95?Ότι δεν ήταν αστειάκι!Ο τύπος το πίστευε!Και δεν ξενερώνω (πια!)!Το ξεπέρασα όλο αυτό με το μακεδονικό!Απλά μια διαπίστωση έκανα!Και αν σε παρηγορεί αυτό, και η μάνα μου αρβανίτισα είναι!Ε, ναι λοιπόν, δεν είσαι μόνος σε αυτό τον κόσμο!

ttallou μου μακάρι να ήταν το μόνο που έχω ακούσει...καταντάνε ανέκδοτα πια!

s g δεν με νοιαζεί η καταγωγή μου με αυτή την έννοια!Με νοιάζουν οι μαλάκες που κυκλοφορούν...